Info over het coronavirus en uw verblijf

Laatst bijgewerkt: 15 september 2021

Bij BungalowSpecials staat ieders gezondheid op de eerste plaats en volgen we de situatie rondom het coronavirus dan ook op de voet. Middels deze pagina houden we u up to date over het laatste nieuws m.b.t. de reisbranche. Hieronder beantwoorden we de veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus op uw verblijf.

 

Coronamaatregelen op vakantieparken

Welke vakantieparken en voorzieningen zijn er open?

Momenteel zijn de meeste vakantieparken in België weer open. Hier kunt u er van uitgaan dat vakantieparken de juiste maatregelen hebben getroffen om het voor zowel u als de medewerkers veilig te houden. Wanneer een vakantiepark open is, zal deze ook te boeken zijn via BungalowSpecials. Wilt u meer informatie of heeft u vragen over welke voorzieningen open en/of gesloten zijn? Neem dan contact op met het desbetreffende vakantiepark.

Ook in andere Europese landen zijn de vakantieparken weer geopend. Let wel op dat het in op sommige bestemmingen verschilt per regio of een vakantiepark open mag en wat daarbij de geldende maatregelen zijn.
.
Is het verplicht om een coronapas te hebben voor een verblijf op een vakantiepark?

Nee, op een vakantiepark is een coronatoegangsbewijs niet verplicht. Wel is het in landen als Duitsland, Frankrijk en Italië, en vanaf 25 september 2021 ook in Nederland, verplicht om een coronapas met QR-code te hebben voor een bezoek aan restaurants, cafés en andere eet- en drinkgelegenheden. In België bestaat nog onzekerheid over de vraag of een coronapas verplicht moet worden.

 

Is het verplicht om een coronapas te hebben als ik op vakantie ga buiten België?

 Als u op vakantie gaat buiten België, is er een kans dat u een negatieve coronatest moet laten zien bij de grens of douane op de heen en/of terugreis. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees u eerst goed in voor het vakantieland van bestemming. U leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor uw vakantiebestemming op deze informatiepagina van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken.

Heeft u vragen over de maatregelen die een vakantiepark heeft getroffen?

Dan adviseren wij u om direct contact op te nemen met het desbetreffende vakantiepark. Waarom? Omdat dit de snelste manier is om een antwoord te verkrijgen. De contactgegevens van het vakantiepark kunt u terugvinden in uw reservatiesbevestiging.

Bent u uw reservatiebevestiging kwijt? Vraag deze opnieuw aan via dit contactformulier.

Echter kunt u er van uitgaan dat de vakantieparken hun verantwoording nemen en de nodige veiligheidsmaatregelen treffen. Zo wordt er bijvoorbeeld extra goed schoongemaakt om de hygiëne te waarborgen. Wilt u meer informatie over de maatregelen die een vakantiepark heeft getroffen? Neem dan contact op met het desbetreffende vakantiepark.

Leestip: Getroffen coronamaatregelen door vakantiepark-ketens

Is het verstandig om naar een vakantiepark af te reizen wegens het coronavirus?

Die beslissing kunnen wij niet voor u maken. Met de hele reissector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij BungalowSpecials volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na.

 

Annuleren en wijzigen

Kan ik mijn boeking nog wijzigen?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat u uw boeking wijzigt naar een nieuwe aankomstdatum in plaats van dat u deze annuleert. Waarom? Omdat u op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het behoud van BungalowSpecials.

Wilt u uw boeking wijzigen, dan adviseren wij u contact met BungalowSpecials op te nemen. Wij bespreken dan met het vakantiepark of het mogelijk is om uw boeking te wijzigen naar een nieuwe aankomstdatum. Let wel: of u uw boeking kunt wijzigen is afhankelijk van de voorwaarden van het vakantiepark en de uiteindelijke beslissing die zij hierin nemen.

Kan ik mijn boeking wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig. 

Ik wil mijn boeking graag annuleren, kan dat?

Uw reservatie annuleren, doet u gemakkelijk zelf:
1. Open uw reservatiebevestiging (deze heeft u via de mail ontvangen)
2. Ga naar ‘Reservatie annuleren’ en klik op de link
3. Bevestig dat u uw reservatie wilt annuleren. En klaar is Kees! 

Let op: de reservatie is pas geannuleerd wanneer u alle stappen heeft doorlopen en een annulatiebevestiging heeft ontvangen.

Goed om te weten: bekijk altijd even de annulatievoorwaarden of het nog mogelijk is om uw reservatie kosteloos te annuleren. Wanneer de annulatievoorwaarden niet meer van toepassing zijn, heeft u geen recht op teruggave van het reeds door u betaalde bedrag. Mocht het vakantiepark alsnog instemmen met het annuleren van uw reservering, moet u er rekening mee houden dat zij hier extra kosten voor kunnen rekenen én het mogelijk is dat u het reeds betaalde bedrag eventueel terug krijgt in de vorm van een voucher.

Voor meer informatie over een afgesloten annuleringsverzekering verwijzen we u door naar Allianz.

Ik ben mijn reservatiebevestiging kwijt

Vraag deze gemakkelijk opnieuw aan via dit contactformulier.

Leestip: Reserveren met flexibele boekingsvoorwaarden

 

Contact met BungalowSpecials

We helpen u graag verder en proberen u zo snel mogelijk te voorzien van een antwoord. Kan uw vraag niet wachten? Om je nog sneller van dienst te kunnen, adviseren wij u om de veelgestelde vragen op deze pagina goed door te lezen. Vaak staat uw antwoord hier al tussen.

Mocht toch blijken dat u uw antwoord niet kunt vinden, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.