Info over het coronavirus en jouw verblijf

Laatst bijgewerkt: 25-02-2022

Bij BungalowSpecials staat jouw gezondheid bij ons op de eerste plaats en volgen we de situatie rondom het coronavirus dan ook op de voet. Middels deze pagina houden we je graag up-to-date over het laatste nieuws m.b.t. het coronavirus. Hieronder beantwoorden we de veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus op jouw verblijf.

 

Coronaregels voor vakantieparken in België

Zijn de vakantieparken open?

Wanneer er een vakantiepark te boeken is via BungalowSpecials, is deze open voor gasten. 

Hier kan je er tevens van uitgaan dat de vakantieparken hun verantwoording nemen en de nodige veiligheidsmaatregelen treffen. Zo wordt er bijvoorbeeld extra goed schoongemaakt om de hygiëne te waarborgen.

.

Is een coronatoegangsbewijs verplicht wanneer ik op een vakantiepark wil verblijven?

Een coronatoegangsbewijs (vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test) is niet verplicht. Voor horecagelegenheden op deze locaties geldt het toegangsbewijs wel.

.

Ben ik verplicht om een mondkapje op het vakantiepark te dragen?

Voor iedereen vanaf 12 jaar is het dragen van een mondkapje verplicht in alle openbare binnenruimtes en binnenfaciliteiten. Als je deze maatregel niet respecteert, staat het vakantiepark in haar recht om je de toegang te weigeren.

.

Zijn de faciliteiten op de vakantieparken open?

Alle faciliteiten en activiteiten zijn (in aangepaste vorm) weer open. Echter kan een vakantiepark ervoor kiezen een bepaalde faciliteit en/of activiteit tijdelijk niet of beperkt aan te bieden.

Heb je vragen over welke voorzieningen open/gesloten zijn in coronatijd? Vraag dit dan altijd vooraf of bij aankomst na bij de receptie van het vakantiepark zelf. De contactgegevens van het vakantiepark kan je terugvinden in je reserveringsbevestiging.

.

Meer informatie over welke coronaregels er momenteel gelden voor vakantieparken, lees je op deze informatiepagina.

 

Coronaregels voor vakantieparken buiten België

Coronamaatregelen kunnen per land verschillen. Als je op vakantie gaat buiten België heb je dus kans dat er andere coronaregels gelden. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees je voor het reserveren en/of voor vertrek goed in voor het vakantieland van bestemmingen.

.

Moet ik in quarantaine bij aankomst in het vakantieland van bestemming?

Dat is per land verschillend. Je leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor je vakantiebestemming op deze informatiepagina van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken.

 

Reservatie wijzigen of annuleren

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je reservatie wijzigt naar een nieuwe aankomstdatum in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het voortbestaan van BungalowSpecials.

.

Kan ik mijn reservatie nog wijzigen?

Wil jij je reservatie wijzigen? Dan adviseren wij je contact met onze klantenservice op te nemen. Zij bespreken dan met het vakantiepark of het mogelijk is om jouw reservatie te wijzigen naar een nieuwe aankomstdatum. Let wel: of jij je reservatie nog kunt wijzigen is afhankelijk van de voorwaarden van het vakantiepark en de uiteindelijke beslissing die zij hierin nemen.

.

Kan ik mijn reservatie wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een reservatie, is er altijd een nieuwe datum nodig. 

.

Ik wil mijn reservatie graag annuleren, kan dat?

Je reservatie annuleren, doe je heel gemakkelijk zelf:

  1. Open je reservatiebevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)
  2. Ga naar ‘Reservatie annuleren’ en klik op de link
  3. Bevesting dat jij je reservatie wilt annuleren

Let op: je reservatie is pas geannuleerd wanneer je bovenstaande stappen hebt doorlopen en een annulatiebevestiging hebt ontvangen.

Goed om te weten: bekijk altijd even de annulatievoorwaarden of het nog mogelijk is om je reservatie kosteloos te annuleren. Wanneer de annulatievoorwaarden niet meer van toepassing zijn, he je geen recht op teruggave van het reeds door jou betaalde bedrag. Mocht het vakantiepark alsnog instemmen met het annuleren van je reservatie, moet je er rekening mee houden dat zij hier extra kosten voor kunnen rekenen én het mogelijk is dat je het reeds betaalde bedrag eventueel terug krijgt in de vorm van een voucher. 

Verdere eventuele kosten van een afgesloten reis- en/of annulatieverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden transactiekosten ook nooit teruggestort. Voor meer informatie over een afgesloten reis- en/of annulatieverzekering verwijzen wij je door naar Allianz.

.

Ik ben mijn reservatiebevestiging kwijt, wat nu?

Deze kan je gemakkelijk opnieuw aanvragen via onze contactpagina op de website. 

 

Contact met BungalowSpecials

We helpen je graag verder en proberen je zo snel mogelijk te voorzien van een antwoord. Kan je vraag niet wachten? Om je nog sneller van dienst te kunnen, adviseren wij je om de veelgestelde vragen op deze pagina goed door te lezen. Vaak staat je antwoord hier al tussen.

Mocht toch blijken dat je antwoord hier niet tussen staat, dan kan je uiteraard contact met onze klantenservice opnemen.