Veel gestelde vragen

Prijzen

De getoonde huurprijzen op BungalowSpecials kunnen dagelijks fluctueren. Dit kan met meerdere dingen te maken hebben. Zo worden de prijzen o.b.v. plaats- en beschikbaarheid weergegeven, denk bijvoorbeeld aan een datum die erg populair is of dat er minder accommodaties beschikbaar zijn. Vakantieparken hebben daarom de mogelijkheid om hun prijzen en beschikbaarheid 24 uur per dag aan te passen voor de website van BungalowSpecials.

De huurprijzen die u op BungalowSpecials ziet, zijn actuele prijzen en worden per accommodatie weergegeven. Echter worden enkele verplichte en optionele toeslagen wel per persoon berekend. De totaalprijs van uw vakantieverblijf is dus afhankelijk van de leeftijd en grootte van uw reisgezelschap. 

Ja, voor elke reservatie betaalt u reservatiekosten. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van het door u gereserveerde vakantieverblijf. Deze reservatiekosten gaan niet via BungalowSpecials, maar betaalt u rechtstreeks aan het betreffende vakantiepark.

Naast de huurprijs van uw vakantieverblijf kunnen er per reservatie eventuele verplichte toeslagen in rekening worden gebracht. Op de website staat ‘Uitleg prijs’ onder de huurprijs van de accommodatietypes. Hier staat welke kosten zijn inbegrepen en welke niet. 

Toeslagen 
Voor extra services, zoals huisdiertoeslagen, bedlinnen, eindschoonmaak en overige extra’s, bijvoorbeeld een kinderbedje, kan het vakantiepark per reservatie extra kosten in rekening brengen.  

Gemeentelijke belastingen 
De getoonde prijzen op BungalowSpecials zijn actuele prijzen inclusief btw. 

Verder zijn de prijzen doorgaans bijna altijd exclusief eventuele toeristenbelasting en overige heffingen, zoals milieuheffing en lokale heffingen. Deze belastingen wordt niet direct aan de gemeente betaald, maar wordt doorberekend door het vakantiepark waar u verblijft. Het vakantiepark betaalt uiteindelijk de belastingen aan de gemeente. De kosten hiervan variëren dan ook per bestemming en/of vakantiepark. 

Reis- en/of annulatieverzekering 
Kosten voor een eventuele af te sluiten reis- en/of annulatieverzekering worden alleen in rekening gebracht wanneer u deze toevoegt aan uw reservatie.

Het kan per vakantiepark verschillen of er om een borg wordt gevraagd. De hoogte van de eventuele waarborgsom kunt u terugvinden in de factuur die u van het vakantiepark heeft ontvangen. 

Als uw vakantieverblijf netjes en volgens de schoonmaakvoorschriften van het vakantiepark is achtergelaten, stort het vakantiepark de volledige borg zo snel mogelijk terug op uw rekening. Doorgaans ontvangt u de waarborgsom uiterlijk 14 dagen na vertrek.

De borg of een deel daarvan wordt meestal binnen 14 dagen na vertrek teruggestort. Bij sommige vakantieparken kan dit langer duren. Wacht u al langer dan 14 dagen? Neem dan contact op met de receptie van het vakantiepark waar u bent verbleven. 

Het kan ook zijn dat (een deel van) uw borg is ingehouden omdat uw vakantieverblijf niet netjes en volgens de schoonmaakvoorschriften van het vakantiepark is achtergelaten. In beide gevallen heeft u hier al bericht over gekregen. Neem contact op met de receptie van het betreffende vakantiepark als dit niet van toepassing is.